Śpiewająco można robić wiele
rzeczy, na przykład zwiększać świadomość tego, jak powinna być
leczona astma. Udowodnił to dr Tapas Mukherjee z Glenfield Hospital
w Wielkiej Brytanii, który... wyśpiewuje w filmiku
umieszczonym w mediach społecznościowych wytyczne obowiązujące
przy procedurach medycznych stosowanych podczas udzielania
astmatykom. Efekt? 100 procent skuteczności!
Plakaty i przekaz pisany nie zawsze są
czytane, a ich treść nie zawsze dociera do świadomości i umysłu
odbiorcy. Wspomniany medyk postanowił więc znaleźć metodę,
poprzez którą udałoby się dotrzeć do większości ludzi,
albo nawet do wszystkich, a przekazywana informacja zostałaby
zrozumiana i zapamiętana. Latem zeszłego roku wybrał się na
rozległe pola w okolicy Glensfield i w tym sielskim krajobrazie
razem z kilkuosobową ekipą nakręcił krótki, utrzymany w
żartobliwym tonie teledysk. Tapas Mukherjee w teledysku wyśpiewuje
piosenkę, której słowa to nic innego, jak zalecenia
dotyczące sposobu pomocy medycznej, kiedy następuje atak astmy.
Filmik został umieszczony na kilku najpopularniejszych portalach
społecznościowych i w krótkim czasie bił rekordy
oglądalności. Okresowo powtarzane audyty, których celem była
ocena, czy taki medialny przekaz informacji dotyczących w sumie
miało ciekawego tematu, czyli suchych danych związanych z kolejnymi
krokami postępowania w przypadku ataku astmy, jest skuteczny. Audyt
przeprowadzony po roku od chwili wyemitowania videoklipu wykazał, że
w badanej grupie respondentów 100% znało procedury medyczne
stosowane podczas napadu astmy.
Nie od dziś wiadomo, że muzyka ma
cudowny wpływ na ludzi, a media społecznościowe to obszar o
szerokich możliwościach edukacyjnych, nie do końca jeszcze
wykorzystanych. Teraz okazuje się, że i jedno, i drugie może pomóc
chorym pośrednio: poprzez poprawę jakości pracy personelu
medycznego.
Źródło: Leicester Mercury, You Tube
Fot.:sxc
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się tym, co wiesz na temat zdrowia, napisz, o czym chcesz przeczytać.