wtorek, 10 września 2013

Śpiewający sposób na poprawę leczenia astmy

Śpiewająco można robić wiele rzeczy, na przykład zwiększać świadomość tego, jak powinna być leczona astma. Udowodnił to dr Tapas Mukherjee z Glenfield Hospital w Wielkiej Brytanii, który... wyśpiewuje w filmiku umieszczonym w mediach społecznościowych wytyczne obowiązujące przy procedurach medycznych stosowanych podczas udzielania astmatykom. Efekt? 100 procent skuteczności!


Plakaty i przekaz pisany nie zawsze są czytane, a ich treść nie zawsze dociera do świadomości i umysłu odbiorcy. Wspomniany medyk postanowił więc znaleźć metodę, poprzez którą udałoby się dotrzeć do większości ludzi, albo nawet do wszystkich, a przekazywana informacja zostałaby zrozumiana i zapamiętana. Latem zeszłego roku wybrał się na rozległe pola w okolicy Glensfield i w tym sielskim krajobrazie razem z kilkuosobową ekipą nakręcił krótki, utrzymany w żartobliwym tonie teledysk. Tapas Mukherjee w teledysku wyśpiewuje piosenkę, której słowa to nic innego, jak zalecenia dotyczące sposobu pomocy medycznej, kiedy następuje atak astmy. Filmik został umieszczony na kilku najpopularniejszych portalach społecznościowych i w krótkim czasie bił rekordy oglądalności. Okresowo powtarzane audyty, których celem była ocena, czy taki medialny przekaz informacji dotyczących w sumie miało ciekawego tematu, czyli suchych danych związanych z kolejnymi krokami postępowania w przypadku ataku astmy, jest skuteczny. Audyt przeprowadzony po roku od chwili wyemitowania videoklipu wykazał, że w badanej grupie respondentów 100% znało procedury medyczne stosowane podczas napadu astmy.

Nie od dziś wiadomo, że muzyka ma cudowny wpływ na ludzi, a media społecznościowe to obszar o szerokich możliwościach edukacyjnych, nie do końca jeszcze wykorzystanych. Teraz okazuje się, że i jedno, i drugie może pomóc chorym pośrednio: poprzez poprawę jakości pracy personelu medycznego.
Źródło: Leicester Mercury, You Tube
Fot.:sxc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się tym, co wiesz na temat zdrowia, napisz, o czym chcesz przeczytać.